Měkké dovednosti

Vaše měkké kompetence zaměstnavatele zajímají

22 hodin

Řada našich účastníků není připravena na aktuální společenské klima a zařazení se do společnosti v podmínkách tržního hospodářství. To souvisí s tím, že jim scházejí nezbytné kompetence (kromě často nedostatečné či na současném trhu práce obtížně uplatnitelné kvalifikace). Tyto (generalizovaně je lze nazvat jako měkké) kompetence (znalosti nebo dovednosti) přitom po svých zaměstnancích vyžaduje prakticky každý zaměstnavatel, a to v různé míře a struktuře podle povahy dané pracovní pozice. Tyto kompetence jsou většinou univerzální (např. komunikační dovednosti) a uchazeč o zaměstnání je potřebuje získat nebo obnovit, aby mohl vůbec pracovní uplatnění hledat, např. komunikovat s potenciálním zaměstnavatelem a absolvovat pracovní pohovory.

Modul usiluje o to, aby si účastníci osvojili a ukotvili takové měkké dovednosti, které jsou klíčové nejen pro vstup či návrat na trh práce, ale i pro jejich osobní život, tj. schopnost adekvátně komunikovat v různých situacích, řešit problémy, reagovat na kritiku atd.

Přehled témat modulu MD

  • 1
    Dovednosti, které oceňují zaměstnavatelé
    tvrdé dovednosti, měkké dovednosti
  • 2
    Sebevědomí, disciplína, odolnost vůči stresu
    silné stránky osobnosti, sociální opora, stresové situace a jak jim čelit
  • 3
    Silné stránky
    silné stránky potřebné pro pracovní pozici, silné stránky v životopise, silné stránky při pohovoru, slabé stránky
  • 4
    Jaká je moje pozice na trhu práce
    silné stránky, slabé stránky, příležitosti, hrozby
  • 5
    Kde hledat zaměstnání
    internet, pracovní portály, osobní kontakty, potenciální zaměstnavatelé, úřad práce, pracovní agentury, personální agentury, inzeráty v tisku
  • 6
    Osobní efektivita aneb stíhejte věci s přehledem
    cíl, plánování, prokrastinace
  • 7
    E-mail
    vytvoření adresy, založení e-mailu, přílohy
  • 8
    Komunikace se zaměstnavatelem
    pravidla elektronické komunikace, pravidla telefonní komunikace
  • 9
    Motivační dopis
    náležitosti a příklady
  • 10
    Životopis neboli CV
    náležitosti strukturovaného životopisu, co do životopisu nepatří, vzory životopisů
  • 11
    Příprava na pohovor
    informace o společnosti, podrobnosti o pracovní místě, otázky u pohovoru, plánování cesty, řeč těla, vhodné oblečení
  • 12
    První dny v nové práci
    představení, nový tým, potřebné informace, zpětná vazba
  • 13
    Komunikační dovednosti
    verbální a neverbální komunikace, empatie a aktivní naslouchání
  • 14
    Asertivita aneb neříkejte ano, když chcete říct ne
    pasivita, agresivita, desatero asertivních práv, typy asertivních reakcí
  • 15
    Zpětná vazba
    pozitivní zpětná vazby, negativní zpětná vazby, kritika, reakce na ni
  • 16
    Jak řešit konflikty v práci
    nejčastější příčiny pracovních konfliktů, jak předcházet konfliktům, způsoby řešení konfliktu, jak zvládnout hněv
  • 17
    Jak nepodlehnout manipulativnímu jednání
    způsoby manipulace, obrana proti manipulativnímu jednání
  • 18
    Umění prezentovat
    příprava prezentace, obsah, cíle, struktura, forma
  • 19
    Tým, týmová práce
    výhody a nevýhody týmové práce, role v týmu